درباره ما:
آزمایشگاه فناوریهای پیشرفته در یادگیری الکترونیکی (AeLT) در دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محیطی گرم و دوستانه به منظور کار گروهی و اشتراک استعدادها و تحقیقات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در زمینههای گوناگون یادگیری الکترونیکی است. هدف اصلی این آزمایشگاه، تسهیل و بهبود فرآیند یادگیری با استفاده از ابزارها و روشهای پشتیبان کامپیوتری است. دامنه فعالیتهای این آزمایشگاه در نقطه تلاقی علوم شناختی و علوم تحصیل و کامپیوتر با بررسی و بهبود یادگیری شخصی، همکارانه، و محیط فناوری است. آزمایشگاه AeLT در سال 1385تحت سرپرستی دکتر احمد کاردان در دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاسیس شد. دکتر کاردان پیشگام حوزه یادگیری الکترونیکی در ایران هستند و بیش از 80 مقاله در کنفرانسهای ملی و بینالمللی، مجلات، و فصلهایی از کتابهای مرتبط از ایشان به چاپ رسیده است.
پروژههای فعلی شامل تحقیقات در زمینههای زیر هستند:
- سامانههای هوشمند تدریس
- یادگیری بر اساس مدیریت دانش
- مدلسازی یادگیرنده
- تولید و ارزیابی نقشه مفهومی
- کاربرد داده کاوی در یادگیری الکترونیکی
- سامانههای توصیهگر
- آزمایشگاههای مجازی
- یادگیری تطبیقی
- یادگیری خودگردان
- یادگیری همکارانه
- نظارت از راه دور
- سامانههای پشتیبان یادگیری الکترونیکی
- شبکههای اجتماعی تحصیلی
اعضای آزمایشگاه AeLT، دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات با دو گرایش تجارت الکترونیک و سیستمهای چند رسانهای هستند.
زمینههای تحقیقاتی:
- یادگیری الکترونیکی
- یادگیری همکارانه
- پردازش زبان طبیعی در یادگیری الکترونیکی
- تحلیل شبکه اجتماعی در یادگیری الکترونیکی
- داده کاوی و متن کاوی
- نقشه مفهومی
- مدلسازی کاربر و سیستمهای اطلاعاتی تطبیقی
- شخصیسازی
- شبکههای پیچیده پویا
- سامانههای مبتنی بر دانش
- مدیریت دانش
امکانات آزمایشگاه:
- 8 کامپیوتر
- چاپگر
- اسکنر
- Access Point
- سایت Oracle: مجموعه داده کامل برای مدلسازی تعاملات کاربر
- مجموعه دادگان انجمن برخط Java: مجموعه داده برای یافتن خبره
- مجموعه دادگان انجمن برخط Stackoverflow: مجموعه داده برای یافتن خبره
- قطعات یادگیری برای توسعه محتوا
- مجموعه دادگان انجمن برخط Delicious و ODP برای توصیه برچسب
پروژههای تحقیقاتی:
- طراحي يک سامانه ترکيبي پيشنهاددهنده برچسب بر اساس استخراج کلمات کليدي و تصفيه همکارانه
- مدلسازی دانش کاربران در انجمنهای برخط با استفاده از روش تحلیل پیوند به منظور یافتن خبرگان
- طراحي و پيادهسازي سامانه تشخيص خودکار مفاهيم کليدي و ارتباط معناییآنها در منابع آموزشي
- استفاده از نقشههاي مفهومي براي شناخت افراد خبره و حوزه تبحر آنها درمحيط یادگیری الکترونيکي
- بهینهسازی گروهبندی یادگیرندگان در یادگیری همکارانه
- بازنمايي مدل آشکار يادگيرنده براساس دانش و عواطف يادگيرنده
- استخراج دانش از يادداشتهاي يادگيرنده به منظور بهبود مدل کاربر در سامانههای يادگيري تطبيقپذير
- طراحی و پیادهسازی سامانه شخصیسازی مسیر یادگیری در محیط آموزش الکترونیکی
- طراحی وپيادهسازی يک سامانه پشتيبان يادگيری وبپايه با مکانيزمهايیربرای کمک به يادگيرندگان خودگردان
اخبار:
پایان نامههای تکمیل شده:
- استفاده از نقشههاي مفهومي براي شناخت افراد خبره و حوزه تبحر آنها درمحيط یادگیری الکترونيکي
- ابداع یک سامانه توصیهگر برای محیطهای یادگیری الکترونیکی با استفاده از تجمیع برچسب در مدل کاربر
- طراحی و پیادهسازی سامانه شخصیسازی مسیر یادگیری در محیط آموزش الکترونیکی
- طراحي و پيادهسازي سامانه تشخيص خودکار مفاهيم کليدي و ارتباط معناییآنها در منابع آموزشي
- مدلسازی دانش کاربران در انجمنهای برخط با استفاده از روش تحلیل پیوند به منظور یافتن خبرگان
- طراحي يک سامانه ترکيبي پيشنهاددهنده برچسب بر اساس استخراج کلمات کليدي و تصفيه همکارانه
- مدلسازی علایق کاربران در محیطهای یادگیری الکترونیکی با استفاده از ادغام اطلاعات
- طراحی و پيادهسازی يک سامانه بصریسازی تعاملی در بحثهای برخط به منظور تسهیل فهم دانش محتوا
- طراحی وپيادهسازی يک سامانه پشتيبان يادگيری وبپايه با مکانيزمهايی برای کمک به يادگيرندگان خودگردان
- بازنمايي مدل آشکار يادگيرنده براساس دانش و عواطف يادگيرنده
- شخصیسازی خلاصه در گروههای بحث با استفاده از مدل یادگیرنده
- شخصيسازي فرايند آموزشي به كمك سامانهي توصيهگر مبتني بر مدل عواطف كاربر
- استخراج دانش از يادداشتهاي يادگيرنده به منظور بهبود مدل کاربر در سامانههای يادگيري تطبيقپذير
- ارائه روشی به منظور تشخیص زمینه محتواهای یادگیری با استفاده از مهارت یادگیرندگان
- استفاده از مدل عواطف یادگیرنده در تطبیق محتوای تمرینهای تحصیلی به منظور بهبود فرآیند تحصیل
- طراحی و توسعه روشی برای تعیین و تطبیق مسیر یادگیری با استفاده از تولید خودکار نقشه مفهومی
افراد:
سرپرست: دکتر احمد کاردان
فارغ التحصیلان:
- سید فخرالدین نوربهبهانی
- شیما زحمتکش
- امیدرضا بلوکی اسپیلی
- مهدی گرکانی
- سمانه مدبری
- صمد کاردان
- سلماز عباسپور
- فاطمه هندیجانی
- ناهید قصابزاده
- امین امیدوار
- فرزاد فرهمندنیا
- رویا حسینی
- یونس عینویپور
- حامد جانزاده
- نیما تقیپور
- حامد منکرسی
- مهدی ولوی
- محمدرضا فانی ثانی
- آرمان کهن
- پرستو حیدریان
- دریا پرواس
- مجتبی بهزادی
- مینا کیهانینژاد
- مولود آلابراهیم
- مجید رفیعی
- رضا سالارمهر
اعضای فعلی:
صفحه وب
|
پست الکترونیکی
|
سال ورود
|
مقطع
|
نام
|
|
hisadeghi@aut.ac.ir
|
1389
|
دانشجوی دکترا
|
حمید صادقی
|
|
imani.m@aut.ac.ir
|
1390
|
دانشجوی دکترا
|
مریم ایمانی
|
|
speily@aut.ac.ir
|
1391
|
دانشجوی دکترا
|
امیدرضا بلوکی اسپیلی
|
|
mojtaba.behzadi@aut.ac.ir
|
1390
|
دانشجوی کارشناسی ارشد
|
مجتبی بهزادی
|
|
Elmira.javadpour@aut.ac.ir
|
1391
|
دانشجوی کارشناسی ارشد
|
المیرا جوادپور
|
|
bahrani.yosra@yahoo.com
|
1391
|
دانشجوی کارشناسی ارشد
|
یسری بحرانی
|
|
negin_razavi69@yahoo.com
|
1391
|
دانشجوی کارشناسی ارشد
|
نگین رجائی رضوی
|
|
shahsavari88@aut.ac.ir
|
1391
|
دانشجوی کارشناسی ارشد
|
شیوا شهسواری
|