Intelligent User Interface

 

ISLAB Course | Home | Course Outline | Lecture Slides | Exercises | Archives |  Project

 

 اهداف درس:

در این درس ابتدا به معرفی هوش ، معماری سیستم های هوشمند و واسطه کاربری سیستم های هوشمند پرداخته می شود. سپس مسیر تولید سیستم های هوشمند از مرحله آنالیز تا مرحله استقرار بررسی خواهد شد. در طی این درس دانشجو با مشخصات واسطه کاربری هوشمند از نظر نیازمندی‌های کیفی و عملیاتی آشنا شده و نحوه پردازش و حصول این نیازمندی‌ها در لایه های مهندسی نرم‌افزار را فراگیری خواهد نمود. همچنین به طور خلاصه مراحل مدل سازی ، اعتبارسنجی و صحت سنجی مورد تاکیید قرار گرفته و روش های ارزیابی واسطه کاربری هوشمند ارائه خواهد شد. در کلیه عناوین مباحث این درس لایه های مهندسی نرم‌افزار و مباحث مطرح در متدلوژی‌های مرتبط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 نتایج درس:

دانشجویان پس از گذراندن این درس دانش مناسبی در موارد زیر خواهد داشت:

1. توانایی طراحی و پیاده سازی اصولی و صحیح واسطه کاربری هوشمند بر اساس دیدگاه و اصول مهندسی نرم‌افزار

2. آشنایی با ابزارهای موجود در زمینه تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی واسطه کاربری هوشمند


Prerequisites (پيش نيازها):

مفاهیم مهندسی نرم افزار، روش ساخت سیستم‌های نرم افزاری

مفاهیم عامل و سیستمهای مبتنی بر عامل


Course Timing: -


Course Material (منابع درس)

Textbook (کتاب هاي درس)
  • Sonntag, Daniel. Ontologies and Adaptivity in Dialogue for Question Answering. Vol. 4. IOS Press, 2010
  • Shneiderman, Ben. Designing the user interface: strategies for effective human-computer interaction. Vol. 2. Reading, MA: Addison-Wesley, 1992.

Grading Policy (نمره‌دهی)

According to the following description, there will be two exams, homework assignments,Class Activity and one final project as following:

ارزيابي دانشجويان از طريق دو امتحان ميان ترم و پايان ترم، تمرينات، فعالیت کلاسی و پروژه نهايي خواهد بود.

Homework 15 %
Class Activity 15 %
Project 25 %
Midterm

20 %

Final Exam 25 %

Contact Information (اطلاعات تماس)

Who
Name
Office Office Hours

Email

Instructor Prof. Ahmad Abdollahzadeh - - ahmad@ce.aut.ac.ir
TA - - - -

 

Intelligent Systems Labratory

Home | Course Outline | Lecture Slides | Exercises | Archives |  Project